Creatief met blikken

juni 27, 2014

Ordinaire voedselblikken, ieder huishouden komt ze wel tegen denk ik. Je kunt ze weggooien, maar je kunt er ook iets creatiefs mee. Inspiratie genoeg op Pinterest, echt ongelofelijk wat een mooie dingen sommige mensen er toch mee kunnen maken.


Ik gebruikte ze om er kaarsen mee te maken in een brocante/landelijk sfeertje. Hoe ik dit deed?


De blikken bewerkte ik op 2 manieren, sommige pakte ik aan me spuitverf en sommige met muurverf, daar krijgt het zo een mooie matte uitstraling van. En sommige beide, eerst spuiten, afplakken en dan nog een gedeelte muurverf. En dan even goed laten drogen.

Voor het vullen van de blikken gebruikte ik oude kaarsen en oude kaarsresten, alles in een pannetje laten smelten en dan in de blikken gieten. Denk er aan dat alles erg heet wordt, dus ook de blikken als je het er in giet. Een overhandschoen is dan zeker geen overbodige luxe. Als lontjes gebruikte ik degene die vrij kwamen tijdens het smelten van oude kaarsen. Het beste kun je dan het lontje vast knopen aan een stokje (sateprikker) en dan op het blik leggen zodat deze mooi in het midden zit.

Voor de afwerking nog baker's twin, wat ik overigens gewoon bij de Action haal, met een bedeltje van een engeltje en/of hartje.

En zo heb je vrij simpel op een middagje je eigen kaarsen in blik!


You Might Also Like

0 reacties

Taxx Life Blog

Taxx Life Blog
Wil je meer weten achter de persoon achter Taxx Lifestyle, neem eens kijkje op mijn persoonlijke blog!

Like us on Facebook

Most Popular