Slaapkamer Mini Make Over

maart 02, 2019

Door onze nieuwe aanwinst , die zo wel ons interieur als onze kennis over de wereld verfraait, besloten we gelijk onze slaapkamer een mini make over te geven. We gingen voor het eerst van ons leven aan de slag met een geschilderde lambrisering en dat ging makkelijker dan we dachten.


Met behulp van tape en dé tip van Thomas van Eigen Huis en Tuin gingen we aan de slag. We besloten de lambrisering 110 cm hoog te maken. We zetten om de 30 centimeter een kleine streepje op die hoogte en plakte de tape net een millimeter boven de streepjes. Voor de zekerheid gumden we de potloodstreepjes toch weg, want stel je voor dat de verf niet goed dekt. Ik ken mezelf en blijf me daar dan tijden aan irriteren.


Toen brachten we de tip van Thomas in  de praktijk. We schilderden eerst een witte lijn aan de boven kant van de lambrisering dus onder/tegen de tape. Dan zuigt de tape zich vol met de witte verf (net als de bovenkant) en zal straks de kleur niet meer opgezogen worden. Even een half uurtje laten drogen en dan kan de echte kleur er op.


We schilderden de kleur er toch twee keer op voor een betere dekking. Maar toen kwam het spannende moment en dat was natuurlijk het verwijderen van de tape. Het eerste stukje heel voorzichtig maar ik zag als gelijk dat het heel goed gelukt was. Dus hoe verder ik kwam hoe enthousiaster ik werd. Voor het eerste dat we zoiets deden en gelijk een mooie strakke lijn!


Die zelfde middag hingen we onze nieuwe wereldkaart op, schoven we het bed terug en kon ik beginnen met stijlen.  Het voelt echt of we een hele nieuwe slaapkamer hebben en dat met een relatief kleine aanpassing. Geniet van de mooie plaatjes van onze 'nieuwe' slaapkamer.


  

You Might Also Like

0 reacties

Taxx Life Blog

Taxx Life Blog
Wil je meer weten achter de persoon achter Taxx Lifestyle, neem eens kijkje op mijn persoonlijke blog!

Like us on Facebook

Most Popular